dilluns, 8 d’octubre del 2007

Experiència educativa

La setmana anterior vam treballar a classe per parelles una experiència educativa, a través del bit a bit o d'un perfil d'innovació en educació. Més tard algú va exposar les seves experiències, però el temps no ens va permetrer exposar la d'en Daniel Klamburg i la meva, es per això que os convidem a conèixer-la desde el meu web bloc.
Per que os situeu una miqueta primer de tot seria bo que veiessiu el video realitzat. Se'n diu taller de trucs i està situada en setena posició en aquesta pàgina que os adjunto a continuació.

http://www.tv3.cat/pprogrames/bitabit/bitabitSeccio.jsp?seccio=bitaula&pagina=1&tipus=arxiu

·Nom de la experiència.
Taller de trucs
·Escola.
CEIP Can Vidalet d'Esplugues de Llobregat
·Privada o Pública.
Pública
·Nivell educatiu.
Cicle superior de primària
·Descriu l’objectiu principal de l’experiència.
L'objectiu és interrelacionar el món de l'educació física i les noves tecnologies d'una manera amena i divertida.
·Es pot aplicar a algun altre nivell educatiu? Per què?
Es podria aplicar a cicle mitjà d'educació primària però el mestre hauria d'incidir més en els processos d'edició i confecció.És una activitat ideal també durant l'ensenyament secundari obligatori. A nivell de Batxillerat / Cicles formatius es podrien canviar o ampliar els objectius conservant l'interacció entre les dues matèries.
·Quin programari s’utilitza? Fes una llista i descriu per a què serveixen.
S'utilitzen els editors de video Studio 8 i Premiere per tal de manipular aquest videos i fotografies realitzades en funció dels objectius plantejats inicialment.
·Quina és la seqüència didàctica.
- Plantejament de l'activitat (objectius)
- Material necessari per a portar a terme aquesta activitat (tant material propi de l'assignatura d'educació física com material tecnològic)
- Planificació dels exercicis a realitzar - Execució de l'activitat
- Post-producció (montatge) dels videos.
·Cita, del programa de l’assignatura, els punts en que es treballen les mateixes matèries.
Dins de l'apartat 18 del temari: L'ús del vídeo a l'escola, els punts en que es treballen les mateixes matèries són els següents:
18.1. VÍDEOS EDUCATIUS: TIPOLOGIA, FUNCIONS I MODALITATS D'ÚS
18.1.2. Relacionar el vídeo-lliçó amb la pedagogia del durant i el vídeo motivador amb la pedagogia del després
18.1.3. Conèixer les diverses possibilitats d'ús del vídeo a l'educació
18.1.4. Conèixer les diferents funcions de l'ús del vídeo a l'escola: informativa, expressiva, motivadora, investigadora, avaluativa, lúdica i metalingüística.
18.1.5. Enregistrar i arxivar material videogràfic divers susceptible de ser utilitzat a l'escola. 18.1.6. Conèixer el procediment per a l' ús de recursos audiovisuals dels centres de recursos, del programa de mitjans audiovisuals (PMAV) i altres institucions.
18.2. APRENDRE AMB EL VÍDEO: VÍDEO-PROCÉS
18.2.1. Entendre el vídeo-procés com a mètode d'aprenentatge globalitzador.
18.2.2. Ser capaç de portar a terme totes les fases d'un vídeo-procés: definició del projecte, recerca i estructuració de la informació, elaboració del guió, enregistrament i muntatge
18.2.3. Ser capaç de dissenyar intervencions educatives a l'escola en les que el procés d'elaboració d'un vídeo sigui l'eix central

Daniel Klamburg
Cristian Catena